Opis projektu
Projekt ma na celu zachęcenie mieszkańców do wyjścia z domów i aktywnego uczestnictwa w życiu lokalnej społeczności. Dzięki różnorodnym formom zajęć, każdy będzie mógł znaleźć coś dla siebie, co pozytywnie wpłynie na zdrowie fizyczne i psychiczne uczestników. Wszystkie działania w ramach projektu będą bezpłatne dla zainteresowanych uczestników, co sprzyja przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu. Dzięki temu każdy, niezależnie od sytuacji finansowej, będzie mógł skorzystać z oferowanych warsztatów i spotkań, co przyczyni się do wyrównywania szans i budowania bardziej zintegrowanej społeczności.
Planowane działania obejmują m.in.:
- Warsztaty z rękodzieła, które pozwolą uczestnikom zdobyć umiejętności tworzenia różnych przedmiotów (DIY).
- Naukę pięknego pisania, które rozwija cierpliwość, koncentrację i zdolności manualne.
- Warsztaty artystyczne dla osób w każdym wieku, które pozwolą na wyrażanie siebie poprzez sztukę.
- Spotkania wspierające dobrostan i jakość życia.
- Warsztaty „grywalizacji”, które w sposób angażujący będą integrować uczestników i promować zdrową rywalizację.
- Warsztaty/spotkania „Zero Waste”. Jak troszczyć się o swoje zdrowie i środowisko.
- Zajęcia z drukarki 3D: nauka obsługi drukarki 3D oraz projektowanie i tworzenie trójwymiarowych obiektów.
W ramach projektu planowane jest zatrudnienie doświadczonych edukatorów i animatorów, którzy poprowadzą warsztaty i spotkania. Biblioteka zapewni komfortowe warunki do spotkań i warsztatów. Realizacja projektu „Most pokoleń - spotkania w bibliotece" przyniesie korzyści dla mieszkańców Świdnika. Wspólne spotkania i warsztaty będą sprzyjać budowaniu więzi między różnymi grupami wiekowymi i społecznymi. Projekt przyczyni się do wzbogacenia oferty kulturalnej miasta i zwiększenia uczestnictwa mieszkańców w wydarzeniach kulturalno-edukacyjnych. Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję do rozwijania swoich talentów i zdobywania nowych kompetencji. Wprowadzenie warsztatów z obsługi drukarki 3D to krok w kierunku nowoczesnej edukacji, która przygotowuje uczestników do wyzwań przyszłości. Dzięki tym zajęciom mieszkańcy Świdnika będą mieli okazję poznać nowoczesne technologie, co może być szczególnie inspirujące dla młodzieży i młodych dorosłych zainteresowanych nowinkami technicznymi.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Wynagrodzenie dla edukatorów, trenerów i animatorów | 55 000 zł |
2 | Obsługa graficzna oraz promocja projektu m.in. rollup, gadżety, plakaty | 8 000 zł |
3 | Poczęstunek m. in. napoje, ciastka | 2 500 zł |
Łącznie: 65 500 zł |
Status projektu
Zweryfikowany pozytywnie