Lokalizacja projektu
Pomieszczenia należące do jednostek kultury lub edukacyjnych podległych Gminie Miejskiej Świdnik.
Opis projektu
Klub zrzeszałby miłośników strategicznych gier planszowych, historii oraz projektantów gier. Podstawą projektu będą gry strategiczne z wydawnictwa „Taktyka i Strategia” systemy W-39 przedstawiające kampanię wrześniową roku 1939. Do tych tytułów zaliczymy „Kock 1939”, „Mława 1939”, „Bzura 1939”. Gry przedstawiające zmagania Polskiej husarii „Połonka 1660”, „Wiedeń, Parkany 1683” (system „husaria”). Wielkie starcia historyczne z okresu Pierwszej Wojny Światowej czy kształtowania się niepodległej Polski, np. „Kraśnik 1914”, „Tannenberg 1914”, „Warszawa 1920”. Operacje na frontach Drugiej Wojny Światowej z udziałem polskich sił zbrojnych, np. „Monte Casino 1944”, „Arnhem 1944”. Do rozgrywki potrzebne jest pomieszczenie, w którym będzie można rozłożyć grę. Rozgrywka może trwać od kilku godzin do 2 – 3 dni. W przypadku długiej rozgrywki warto pozostawić stan rozgrywki na następne dni. Tego typu gry uczą planowania oraz przewidywania posunięć przeciwnika.
Drugim elementem rozwijanym w klubie będzie projektowanie własnych gier (np. pokazujących rozwój terytorialny miasta Świdnika), scenariuszy do istniejących gier oraz elementów niezbędnych do rozgrywki. Uczestnicy będą mogli zaprojektować własne żetony, mapy czy rozszerzyć już istniejące zasady gier. Tworzenie gier pozwoli uczestnikom na rozwój kreatywności oraz radzenia sobie z różnego rodzaju problemami wynikającymi z modelowania rzeczywistości. Gry strategiczne są modelami pewnego wycinku rzeczywistości lub modelują rzeczywistość historyczną konkretnego momentu w przeszłości.
Do tworzenia elementów gry będzie wykorzystywany komputer klasy pc z oprogramowaniem graficznym oraz dostępem do internetu. Do projektowania prototypu gry wystarczy darmowy program graficzny „InkSpace” czy „Gimp”, a pisanie zasad gier edytor tekstu zawarty w narzędziach google.
Trzecim polem działania będzie tłumaczenie z języków obcych (angielskiego) systemów bitewnych gier wykorzystujących figurki oraz tłumaczenie na języki obce reguł gier zaprojektowanych podczas zajęć klubu. Tłumacząc zasady uczestnicy będą mogli przyswoić słownictwo związane z historią, techniką wojskową czy mową potoczną.
Uzasadnienie
Klub Gier Strategicznych „125” jest projektem promującym historię ogólną Polski czy wybranych formacji wojskowych. Promuje alternatywne formę spędzania wolnego czasu dla komputera. Jednym z celów jest tworzenie gier planszowych co pozwoli na rozwój kreatywności, współpracy pomiędzy ludźmi o różnych doświadczeniach. Tego typu klub będzie miejscem spotkań pasjonatów historii niezależnie od wieku. Tłumaczenia rozszerzą zakres specjalistycznego słownictwa z zakresu historii czy szeroko rozumianego projektowania. Tworzenie prototypów gier czy scenariuszy, żetonów pozwoli praktycznie wykorzystać umiejętności zdobyte podczas zajęć szkolnych. Gry związane z miastem pozwolą na budowanie świadomości małej ojczyzny oraz przygotowanie niebanalnych materiałów promocyjnych dla miasta.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Wynagrodzenie koordynatora klubu: 12 m-c x 4000,00 | 48 000 zł |
2 | Komputer klasy pc z dostępem do internetu (narzędzia google, słowniki) | 4 000 zł |
3 | Gry systemu W-39: „Kock 1939”, „Mława 1939”, „Bzura 1939” | 235 zł |
4 | Gry systemu „Husaria”: „Połonka 1660”, „Wiedeń, Parkany 1683”, „Kłuszyn 1610” | 245 zł |
5 | Gry systemu B-35: „Arnhem 1944”, „Monte Cassino 1945” | 160 zł |
6 | Gry systemu „Napoleon”: „Grochów, Iganie, Dębe Wielkie, Wawer 1831” | 85 zł |
7 | Rollup | 200 zł |
8 | Wydruki zaprojektowanych elementów gier, prototypów lub drukarka kolorowa laser. | 2 000 zł |
9 | Materiały biurowe w tym papier do wydruków 80g i 160g | 250 zł |
Łącznie: 55 175 zł |
Status projektu
Zweryfikowany pozytywnie